pomysły na posty do kampanii

Skąd brać pomysły na posty do kampanii?

Posty na Instagramie są ważnym elementem kampanii sprzedażowej – ale skąd brać na nie pomysły? Brak kreatywności w tym zakresie doskwiera szczególnie wtedy, kiedy zżera nas stres albo boimy się, że nasz sposób promowania produktu nie spotka się z miłym odbiorem. Czy jest na to recepta? W tym artykule zdradzę Ci kilka sposobów na to, by szybko zebrać inspiracje do całej serii postów. 

Skup się na produkcie

Myślisz, że wszystko, co można powiedzieć na temat tego, co oferujesz, jest już na stronie sprzedażowej? Być może. Zresztą  to, co już na niej zebrałaś, możesz wykorzystać w kawałkach do stworzenia kilku postów. Ale warto pójść i krok dalej. Zacznij zadawać sobie pytania na temat swojego produktu. I bądź w tym kreatywna, bo w ten sposób zwiększasz szansę na to, że ktoś się przy Twoim wpisie zatrzyma. Na początek wypisz wszystkie pytania, które przyjdą Ci do głowy. Wybierz z nich te, które Ciebie samą zaintrygowałyby przy scrollowaniu. A potem odpowiedz na nie w opisie. I gotowe!

Posłuchaj swoich klientów

Nie masz cierpliwości do niekończących się pytań potencjalnych klientów? Spójrz na nie z czułością – to przecież prawdziwa kopalnia inspiracji! Każde z nich powinno być dla Ciebie wskazówką, co jeszcze być może nie wybrzmiewa wystarczająco z Twojej oferty. Wykorzystaj je do stworzenia listy potencjalnych tematów na posty i stories. Słuchanie klientów ma jeszcze jedną dodatkową zaletę. Możesz wyłapywać z ich wypowiedzi słowa i zwroty, które wykorzystasz potem w swoich tekstach. Efekt? Odbiorca będzie przekonany, że siedzisz w jego głowie, bo zaczniesz mówić jego językiem. 

Podpatrz, jak robią to inni

Ustalmy coś – nie mówię tu o bezrefleksyjnym kopiowaniu pomysłów na posty do kampanii od kolegów i koleżanek z tej samej branży. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zerknęła na to, jak ludzie sprzedają produkty i usługi, które nie mają z Twoją ofertą nic wspólnego. Wyłap to, co wydaje Ci się najbardziej interesujące, a potem zastanów się, jak to przełożyć na Twój biznes. Może się okazać, że w im odleglejsze obszary zawędrujesz, tym z ciekawszymi inspiracjami wrócisz.



Notuj inspiracje i pomysły 

Czasami pomysły na posty do kampanii sprzedażowej przychodzą w nieoczekiwanych momentach. Niestety, te nagłe chwile oświecenia szybko mijają. Nie zanotujesz na czas tego, co przyszło Ci do głowy? Możesz o tym pomyśle zapomnieć – dosłownie. Dlatego zawsze miej pod ręką coś do zapisywania swoich przebłysków geniuszu. Nie musisz dźwigać ze sobą notesów! Wystarczy prosta aplikacja do notowania na telefonie. A ten przecież zawsze masz ze sobą, prawda? W podobny sposób traktuj wszelkie inspiracje. Rób zdjęcia, zapisuj linki, zachowuj screeny – a potem od czasu do czasu je przeglądnij w poszukiwaniu punktu zaczepienia do kolejnego posta. Takie dokarmianie głowy działa bardzo stymulująco.

I najważniejsze – planuj! 

Jasne, możesz stosować powyższe wskazówki z doskoku i doraźnie. Ale czy nie łatwiej byłoby zacząć od stworzenia listy tematów postów do kampanii, a potem z sensem je poukładać? Zdradzę Ci mój patent – najpierw wypisuję wszystkie pomysły na wpisy na Insta na osobnych karteczkach typu post it. Potem żongluję nimi, kiedy układam harmonogram sprzedaży produktu. Więcej o tym, jak go stworzyć (i to w jedno popołudnie) przeczytasz w moim e-booku „Skuteczny Harmonogram Sprzedaży„. 

Podsumowanie – skąd brać pomysły na posty do kampanii sprzedażowej? 

Do najważniejszych sposobów na znalezienie pomysłów na posty w kampanii sprzedażowej zaliczyłabym: spojrzenie na swój produkt z większą ciekawością, słuchanie klientów i używanie ich języka, notowanie inspiracji i zajawek, a także czerpanie z nieoczywistych źródeł. Ale pamiętaj – nawet najbardziej intrygujące posty mogą nie spełnić swojej roli, jeśli będą pojawiały się w sposób nieprzemyślany i przypadkowy. Zadbaj o to, by znalazły odpowiednie miejsce w harmonogramie!

A Ty jakie masz sposoby na znajdowanie pomysłów na posty? Podziel się w komentarzu!

pomysły na posty do kampanii

Posty na Instagramie są ważnym elementem kampanii sprzedażowej – ale skąd brać na nie pomysły?

Scroll to Top