Jeśli zastanawiasz się, co napisać w opisie swojego konta na IG – nie jesteś sama. Wiele osób ma podobny problem. Jak w 150 znakach oddać wszystko, czym się zajmujemy? Jak wybrać, co najważniejsze i ubrać to w odpowiednie słowa? Czy można to ubogacić graficznie? I co z tym linkiem? W tym artykule odpowiemy na te pytania, przechodząc przez kolejne części bio na Instagramie.
Pole imię i nazwisko w bio na Instagramie
Wbrew pozorom nie wszyscy wpisują tam swoje prawdziwe imię i nazwisko. I powodem tego nie jest dbałość o prywatność! To pole jest szczególne, bo jako jedyne jest wykorzystywane przez wyszukiwarkę Instagrama. To znaczy, że Twój klient może Cię odnaleźć po tym, jak wpisze odpowiednie słowa w okienko z lupą… Ale czy na pewno będą to Twoje dane personalne? No właśnie! Dlatego coraz częściej ludzie decydują się wpisać w to pole słowa kluczowe związane z ich działalnością, które są najczęściej wyszukiwane przez klientów. Możesz też wpisać tam coś na kształt hasła reklamowego – zostanie automatycznie wyboldowane i będzie bardziej wyróżniać się na profilu.
Opis na Instagramie
Tu możesz poszaleć kreatywnie! Opisz to, co robisz najlepiej, albo co Twoje produkty wnoszą do życia Twoich klientów. Żeby się wyróżnić, możesz użyć barwnego, choć w miarę krótkiego porównania lub metafory (masz do dyspozycji 150 znaków). Ale jeśli robisz sporo różnych rzeczy albo masz różnorodny asortyment w sklepie, lepiej pisz hasłami lub zrób listę. Możesz też ubogacić swój opis emotikonkami, żeby był bardziej kolorowy i zapamiętywalny.
Ale pamiętaj – hashtagi tu nie działają! Nikt nie wyszuka Cię po hashtagu, który wrzucisz wyłącznie do bio, a wiele ludzi może przez niego wyjść z Twojego konta. Wyjątkiem mogą być hashtagi, które są swego rodzaju Twoim znakiem rozpoznawczym – takie, które Ty wprowadziłaś do obiegu. Na przykład @szafasztywniary kojarzona jest z #zdrugiejszafy, a @ranczoodnowa #sięnosi. Oba odnoszą się do odzieży używanej, ale są kojarzone z konkretnymi influencerkami.
Ostatnia linijka nad linkiem
Ten wers tuż nad odnośnikiem do Twojej strony lub sklepu jest bardzo ważny! Od tego, jak opiszesz zawartość linku, zależy, ile osób w niego kliknie. Musisz maksymalnie zachęcić odbiorcę do stuknięcia palcem w ekran. Na dwa sposoby – słowem i gestem. A właściwie odpowiednią ikoną. Zacznijmy od słów. Odbiorca musi wiedzieć, w co klika. Postaraj się więc to opisać, najlepiej przemycając od razu korzyść, jaką przyniesie mu zawartość.
Link w bio na Instagramie
Wisienka na torcie opisu na IG. Hilary Rushford, znana stylistka i specjalistka od Insta, porównuje linki w bio do szampana, którego rozdajesz gościom na wejściu. Chcesz ich przywitać jak najlepiej, podziękować za przyjście i zachęcić do zostania z Tobą dłużej, prawda?
Dlatego w linku należy się dzielić zawsze tym, co naprawdę wartościowe. Świetnie jako “kieliszek szampana” sprawdzają się darmowe materiały do pobrania. Przy okazji możesz w ten sposób budować bazę maili pod swój newsletter!
Podsumowanie – co napisać w bio na Instagramie?
Opis w bio na Instagramie to pierwszy element, na który zwracają uwagę ludzie wchodzący na Twoje konto. Dlatego warto poświęcić mu odpowiednio dużo uwagi i kreatywności, żeby zachęcał do zostania na dłużej. To trochę jak Twoja wizytówka, tylko że taka wirtualna. Nie chciałabyś chyba, żeby ktoś na nią zerknął i wyrzucił na śmietnik, prawda? Mam nadzieję, że z powyższymi wskazówkami będzie Ci łatwiej napisać o sobie w bio.
A jaki jest Twój sposób na bio na Instagramie?
Pozdrawiam
Ola Foryś | @wild.rocks
Inne artykuły o Instagramie na blogu Wild Rocks, które mogą Cię zainteresować:
- Jak robić piękne Instagram Stories bez wychodzenia z aplikacji? Dowiedz się!
- Jak zaplanować siatkę zdjęć na Instagramie? Poznaj aplikacje do układania zdjęć
- Jak dotrzeć do ludzi na Instagramie? Daj się znaleźć!
- Jeśli poważnie myślisz o rozwoju swojego konta i potrzebujesz konkretnych wskazówek sięgnij po “Korki z Insta”