Sprawdź bestsellerowe “Korki z Insta: Reels”

logo wild rocks
O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem sprzedaży na Instagramie

O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem sprzedaży na Instagramie?

Chcesz wiedzieć, jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na Instagramie? Mam dla Ciebie checklistę, która pomoże Ci ogarnąć najważniejsze elementy promocji. I to niezależnie od tego, czy to premiera produktu, czy kolejna jego kampania. Znajdziesz ją do pobrania na końcu tego artykułu. Ale zanim do niej przejdziesz, poczytaj więcej o każdej z pozycji na liście, żeby jeszcze lepiej zrozumieć, do czego jest Ci potrzebna. 

Posty na Instagramie w trakcie kampanii

Potrzebne Ci będą w trakcie sprzedaży przynajmniej 3 posty – na start promocji lub kampanii, informujący o jej trwaniu (do publikacji gdzieś na półmetku) oraz na koniec. W każdym z tych wypadków musisz przygotować sobie grafikę lub zdjęcie oraz stosowny opis. Taki jest plan minimum! To nie znaczy, że nie możesz pozwolić sobie na więcej postów sprzedażowych – wszystko zależy od tego, jaki harmonogram ustalisz.

Nie musisz przy tym pisać wszystkiego od początku. Jeśli prowadzisz kampanię także w innych kanałach, możesz wykorzystać część tekstów lub ich fragmentów tam publikowanych. Świetnie do takiego recyklingu będą się nadawały na przykład maile sprzedażowe.

Insta Stories w trakcie sprzedaży

Przygotuj się na dużo opowiadania o swoim produkcie! A uzupełnieniem takiej “gadanej” kampanii mogą być dodatkowe, graficzne plansze. Przydadzą się one również  do tego, żeby Twoi obserwatorzy mogli łatwo zescreenować grafikę i podać informację o promocji dalej.

Oprócz plansz o początku, półmetku i końcu sprzedaży, warto przygotować także inne – na przykład taką z informacją o cenie promocyjnej. Warto uwzględnić przy jej projektowaniu miejsce na naklejkę z odliczaniem, która będzie pokazywała, ile czasu zostało do końca promocji.

Dobrze jest także zatroszczyć się o plansze z opiniami osób, które już korzystały z naszego produktu. Mało co działa tak dobrze jak społeczny dowód słuszności!

A do kompletu dorzuciłabym plansze z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas na odpowiadanie w wiadomościach prywatnych. Pamiętaj tylko o przypięciu tej relacji w wyróżnionych!

Jeśli planujesz zrobić także Q&A z pytaniami z okienka, możesz bonusowo przygotować także planszę z minimalistyczną grafiką, na której już w samej aplikacji dopiszesz odpowiedź.  

Reklamy na Instagramie podczas kampanii sprzedażowej 

Dobrym pomysłem jest przygotowanie także krótkich, trwających 15 sekund, video. Możesz je przygotować na przykład w aplikacji MoJo – jest jedną z prostszych w obsłudze, a finalny efekt jest bardzo miły oku! Po starcie sprzedaży będziesz mogła ustawić reklamę właśnie z tym filmem. Musisz jednak pamiętać o tym, że Instagram potrzebuje ok. 24 h na akceptację materiałów reklamowych. Uwzględnij to przy planowaniu!

Live i wideo w trakcie kampanii 

Jeśli w ramach akcji sprzedażowej planujesz przeprowadzić live’a, to tu również przyda Ci się kilka materiałów graficznych. Przede wszystkim dobrze byłoby najpierw jakoś zapowiedzieć transmisję. I tu znów pamiętaj o miejscu na naklejkę do odliczania czasu o wydarzenia, kiedy będziesz projektować planszę na Insta Stories! Zdjęcie lub grafika, którą wykorzystasz jako okładkę video, może jednocześnie pojawić się w siatce zdjęć – ten element również warto wcześniej przemyśleć i przygotować.

BIO na Instagramie w trakcie sprzedaży

Informacja o trwającej sprzedaży musi pojawić się w BIO. I to koniecznie z linkiem prowadzącym do sklepu! Jeśli korzystasz z linków rozprowadzających, takich jak Linktree, uzupełnij listę odnośników o te dotyczące sprzedawanego produktu. Popraw opis w bio, żeby klienci o razu wiedzieli, którędy się kierować w stronę zakupu. 

Szybkie odpowiedzi w trakcie kampanii 

Przeraża Cię myśl o byciu zasypaną wiadomościami podczas sprzedaży? Przygotuj formatkę szybkiej wiadomości, która pomoże Ci rozładować napięcie i kolejkę oczekujących na odpowiedź np. w razie problemów technicznych ze sklepem. Kieruj w niej na maila – tam jest mniejsza szansa na to, że czyjaś wiadomość zaginie.

Szybkie odpowiedzi ustawisz w zakładce Ustawienia > Firma > Szybkie odpowiedzi.

Podsumowanie – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem sprzedaży na Instagramie?

Jest mnóstwo elementów, o których należy pamiętać, sprzedając na Instagramie. Wcześniejsze przygotowanie materiałów według sprawdzonej listy pomoże Ci zaoszczędzić sporo czasu i… stresu. Jeśli odpowiednio wcześnie zabierzesz się za ich stworzenie, w trakcie kampanii będziesz mogła się już skupić wyłącznie na sprzedawaniu. Albo i cieszeniu się wynikami. 

Trzymam kciuki za Twoją sprzedaż!

A teraz pobierz checklistę, o której wspominałam na początku, klikając TUTAJ

Potem wydrukuj ją i miej pod ręką – gwarantuję Ci, że dzięki temu będziesz spać nieco spokojniej podczas kampanii.

Chcesz wiedzieć, jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na Instagramie? Mam dla Ciebie checklistę, która pomoże Ci ogarnąć najważniejsze elementy promocji.

Scroll to Top