Chcesz wiedzieć, jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na Instagramie? Mam dla Ciebie checklistę, która pomoże Ci ogarnąć najważniejsze elementy promocji. I to niezależnie od tego, czy to premiera produktu, czy kolejna jego kampania. Znajdziesz ją do pobrania na końcu tego artykułu. Ale zanim do niej przejdziesz, poczytaj więcej o każdej z pozycji na liście, żeby jeszcze lepiej zrozumieć, do czego jest Ci potrzebna.
Posty na Instagramie w trakcie kampanii
Potrzebne Ci będą w trakcie sprzedaży przynajmniej 3 posty – na start promocji lub kampanii, informujący o jej trwaniu (do publikacji gdzieś na półmetku) oraz na koniec. W każdym z tych wypadków musisz przygotować sobie grafikę lub zdjęcie oraz stosowny opis. Taki jest plan minimum! To nie znaczy, że nie możesz pozwolić sobie na więcej postów sprzedażowych – wszystko zależy od tego, jaki harmonogram ustalisz.
Nie musisz przy tym pisać wszystkiego od początku. Jeśli prowadzisz kampanię także w innych kanałach, możesz wykorzystać część tekstów lub ich fragmentów tam publikowanych. Świetnie do takiego recyklingu będą się nadawały na przykład maile sprzedażowe.
Insta Stories w trakcie sprzedaży
Przygotuj się na dużo opowiadania o swoim produkcie! A uzupełnieniem takiej “gadanej” kampanii mogą być dodatkowe, graficzne plansze. Przydadzą się one również do tego, żeby Twoi obserwatorzy mogli łatwo zescreenować grafikę i podać informację o promocji dalej.
Oprócz plansz o początku, półmetku i końcu sprzedaży, warto przygotować także inne – na przykład taką z informacją o cenie promocyjnej. Warto uwzględnić przy jej projektowaniu miejsce na naklejkę z odliczaniem, która będzie pokazywała, ile czasu zostało do końca promocji.
Dobrze jest także zatroszczyć się o plansze z opiniami osób, które już korzystały z naszego produktu. Mało co działa tak dobrze jak społeczny dowód słuszności!
A do kompletu dorzuciłabym plansze z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas na odpowiadanie w wiadomościach prywatnych. Pamiętaj tylko o przypięciu tej relacji w wyróżnionych!
Jeśli planujesz zrobić także Q&A z pytaniami z okienka, możesz bonusowo przygotować także planszę z minimalistyczną grafiką, na której już w samej aplikacji dopiszesz odpowiedź.
Reklamy na Instagramie podczas kampanii sprzedażowej
Dobrym pomysłem jest przygotowanie także krótkich, trwających 15 sekund, video. Możesz je przygotować na przykład w aplikacji MoJo – jest jedną z prostszych w obsłudze, a finalny efekt jest bardzo miły oku! Po starcie sprzedaży będziesz mogła ustawić reklamę właśnie z tym filmem. Musisz jednak pamiętać o tym, że Instagram potrzebuje ok. 24 h na akceptację materiałów reklamowych. Uwzględnij to przy planowaniu!
Live i wideo w trakcie kampanii
Jeśli w ramach akcji sprzedażowej planujesz przeprowadzić live’a, to tu również przyda Ci się kilka materiałów graficznych. Przede wszystkim dobrze byłoby najpierw jakoś zapowiedzieć transmisję. I tu znów pamiętaj o miejscu na naklejkę do odliczania czasu o wydarzenia, kiedy będziesz projektować planszę na Insta Stories! Zdjęcie lub grafika, którą wykorzystasz jako okładkę video, może jednocześnie pojawić się w siatce zdjęć – ten element również warto wcześniej przemyśleć i przygotować.
BIO na Instagramie w trakcie sprzedaży
Informacja o trwającej sprzedaży musi pojawić się w BIO. I to koniecznie z linkiem prowadzącym do sklepu! Jeśli korzystasz z linków rozprowadzających, takich jak Linktree, uzupełnij listę odnośników o te dotyczące sprzedawanego produktu. Popraw opis w bio, żeby klienci o razu wiedzieli, którędy się kierować w stronę zakupu.
Szybkie odpowiedzi w trakcie kampanii
Przeraża Cię myśl o byciu zasypaną wiadomościami podczas sprzedaży? Przygotuj formatkę szybkiej wiadomości, która pomoże Ci rozładować napięcie i kolejkę oczekujących na odpowiedź np. w razie problemów technicznych ze sklepem. Kieruj w niej na maila – tam jest mniejsza szansa na to, że czyjaś wiadomość zaginie.
Szybkie odpowiedzi ustawisz w zakładce Ustawienia > Firma > Szybkie odpowiedzi.
Podsumowanie – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem sprzedaży na Instagramie?
Jest mnóstwo elementów, o których należy pamiętać, sprzedając na Instagramie. Wcześniejsze przygotowanie materiałów według sprawdzonej listy pomoże Ci zaoszczędzić sporo czasu i… stresu. Jeśli odpowiednio wcześnie zabierzesz się za ich stworzenie, w trakcie kampanii będziesz mogła się już skupić wyłącznie na sprzedawaniu. Albo i cieszeniu się wynikami.
Trzymam kciuki za Twoją sprzedaż!
A teraz pobierz checklistę, o której wspominałam na początku, klikając TUTAJ.
Potem wydrukuj ją i miej pod ręką – gwarantuję Ci, że dzięki temu będziesz spać nieco spokojniej podczas kampanii.
Pozdrawiam
Ola Foryś | @wild.rocks
Inne artykuły o Instagramie na blogu Wild Rocks, które mogą Cię zainteresować: